Apr 16, 2014

Mula dengan Bismillah, akhiri dengan Alhamdulillah.

Assalamualaikum, bismillah, syukur pagi ni masih diberi kudrat untuk bangun dari tidur, untuk meneruskan sisa-sisa hidup yang berbaki tak tau lama mana. Sedar tak sedar, jika dilihat pada apa yang telah berlaku, yang mula-mula dirasakan tak boleh nak buat, but still here I am, still standing. Perjalanan yang bergolak, dari student master, brenti, then kerja kat Accenture, kena denggi, then brenti, kerja kat Tati, till now.

Banyak benda aku let go dalam setahun kebelakangan ni, on top of that, banyak jugak benda yang aku gain. Well tak boleh tidak, tu dah lumrah. Give and take, lebih kurang je. Bezanya macam mana nak handle the situation, dan redha dengan apa yang berlaku. Just tak perlu risau, ujian yang datang tu dah memang sesuai sangat utk kite, tak lebih tak kurang. Be brave and move on.

Orang pernah cakap, tak lari gunung di kejar, kalau dah jodoh takkan ke mana, dan lain-lain. Even lepas kawin, aku still percaya perkara-perkara ni. Dan tak mustahil aku ada jodoh dengan dia, hopefully. Tu pun kalau dia still nak kat aku (haha, ni slalu mesti kena marah sbb berfikiran negatif). Harap Allah pelihara dia dan kurniakan yang terbaik utk dia.

Well then, selamat maju jaya untuk semua. Alhamdulillah, terima kasih.


No comments: